Zadzwoń do nas +48 693 828 406 [email protected]

Nowe trendy w projektowaniu opakowań

Studio graficzne – Lagraf Partners

Producent praktycznie każdej marki na pewno niejednokrotnie zastanawiał się co zrobić, aby zostać zauważonym przez jak najliczniejsze grono klientów. W obecnych czasach jest to bardzo trudne, gdyż rynek jest przesycony różnego rodzaju produktami. Jak więc najlepiej podejść do tego tematu? Przede wszystkim należy zaprojektować dobrej jakości opakowanie na dany produkt. Głównym celem projektantów opakowań powinno być stworzenie takiego projektu, który wywoła u odbiorcy pozytywne wrażenie i sprawi, że będzie on chciał dokonać zakupu produktu. Realizację tego celu w dużej mierze ułatwić może śledzenie najnowszych trendów w branży projektowania opakowań. Temu właśnie poświęcony został poniższy artykuł.

Ekologiczne opakowania, czyli pomysł cieszący się ogromną popularnością

W ostatnich latach obserwuje się znaczny wzrost świadomości odnośnie konieczności ochrony środowiska naturalnego. Informacje na temat jego stanu są bowiem przerażające. Konsumencki tryb życia szczególnie wpływa na stopień zanieczyszczenia środowiska. Na wysypiska śmieci codziennie trafia ogromna ilość opakowań po różnego rodzaju produktach, których rozkład trwa długi okres czasu. Dlatego też tak ważne jest to, z jakich surowców produkowane są opakowania.

Coraz popularniejsze stają się obecnie surowce biodegradowalne, czyli takie, które ulegają całkowitemu rozkładowi przez mikroorganizmy do związków nieszkodliwych dla środowiska naturalnego. W dobie rosnącej świadomości ekologicznej warto więc postawić na design opakowań przyjaznych środowisku. Takie posunięcie z pewnością zostanie pozytywnie odebrane przez klientów. Producenci, oprócz poparcia klientów, będą mogli również cieszyć się świadomością, że robią coś dobrego dla środowiska. Bardzo istotne jest, aby jak największa liczba firm podejmowała tego typu działania.

Opakowania promujące zdrowie – czyli podążanie za modą

Tuż obok dbania o środowisko naturalne obserwujemy również wzrost zainteresowania prowadzeniem zdrowego trybu życia. Zwiększona aktywność fizyczna oraz zdrowe odżywianie stanowią priorytety dla dużej liczby osób. Dlatego też wielu producentów opakowań decyduje się na projekty zapewniające o prozdrowotnym wymiarze ich zawartości.

Coraz częściej możemy się więc spotkać z umieszczonymi na opakowaniach tabelkami zawierającymi listę naturalnych składników w produkcie oraz ich prozdrowotne działanie na organizm. Zwolennicy zdrowego żywienia z pewnością częściej sięgać będą po produkty promujące zdrowy tryb życia.

Pozostałe trendy w branży opakowań

Innym, ale niemniej często spotykanym zjawiskiem w branży opakowań jest ich personalizacja. Jest to jeden z najlepszych sposobów na wyróżnienie na tle innych produktów. Klienci cenią sobie bowiem indywidualne podejście. Dzięki dobrze dobranym kolorom, napisom oraz grafikom odbiorcy mają wrażenie, że dany produkt został stworzony specjalnie dla nich. Popularnym rozwiązaniem jest przykładowo umieszczanie na opakowaniach imion. Takie „triki” zastosowali już między innymi producenci Nutelli oraz Coca-Coli – czyli jednych z najbardziej rozpoznawalnych marek w branży spożywczej.

Kolejnym trendem obserwowanym w branży opakowań jest zapewnienie jak największej wygody użytkowania danego produktu. Większość z nas żyje obecnie w ciągłym ruchu, a ze względu na nieustanny brak czasu poszukujemy nieustannie rozwiązań oszczędzających nasz cenny czas. Przykładem takich rozwiązań jest kupowanie produktów znajdujących się w opakowaniach ułatwiających korzystanie z tychże produktów. Rośnie więc liczba małych oraz poręcznych opakowań.

Ogromną zaletę stanowi również zapewnienie możliwości wielokrotnego zamykania oraz otwierania. Jeśli chodzi o sam wygląd opakowań, to stylem królującym na półkach sklepowych jest ewidentnie styl retro oraz vintage. Stylizowane na dawne czasy opakowania przyciągają uwagę swoją prostotą oraz tradycją. Podążanie za opisanymi wyżej trendami stanowi klucz do sukcesu w branży opakowań. Wcielenie ich w życie zdecydowanie przyciągnie dużą liczbę klientów.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami!

Z przyjemnością pomożemy Ci w wyborze właściwego produktu oraz doborze technologii produkcji. Zadzwoń do nas lub napisz. Jesteśmy do Twojej dyspozycji w godzinach 8:00-16:00.