Zadzwoń do nas +48 693 828 406 [email protected]

Dlaczego warto inwestować w porządne opakowania produktów?

Wybierz odpowiednie opakowania

Opakowanie produktów jest jednym z najważniejszych aspektów, który wpływa na skuteczność łańcucha dostaw w każdej firmie. Jeśli jest ono zbyt słabe, to nie tylko będzie wyglądać tandetnie i odstraszać klientów, ale również przyczyni się do poważnych strat finansowych związanych z uszkodzeniem towarów. Jakie są najważniejsze korzyści wynikające z inwestowania w wysokiej jakości opakowania?

Minimalizowanie uszkodzeń

Produkty podczas transportu narażone są na niezliczoną ilość sytuacji, kiedy to pojawia się ryzyko uszkodzeń. Mogą one spaść z przenośnika taśmowego, zostać zrzucone z wózków widłowych lub wysunąć się z połamanych palet. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że zniszczony towar kosztuje firmę niekiedy nawet czterokrotnie więcej, niż jego prawidłowa wersja! Związane jest to nie tylko z samą produkcją, ale także z zajmowaniem miejsca w magazynie, wysyłką, transportem, dostarczeniem do klienta, a następnie ze zwrotem, naprawą, wymianą itd.

Dlatego tak istotne jest, aby wybrać solidne materiały, które ochronią produkty przed uszkodzeniami. Oprócz powyższych sytuacji, należy również wziąć pod uwagę narażenie paczki na czynniki środowiskowe, na które nie  ma się wpływu, w tym na:

  • silne wiatry,
  • przeciekające dachy,
  • wypadki podczas transportu,
  • ekstremalne temperatury.

 

Odpowiednia amortyzacja

Amortyzację podczas transportu przeważnie zapewnia luźny materiał między produktami w ich przemysłowych opakowaniach. Typowymi przykładami jest tutaj:

  • styropian,
  • folia bąbelkowa,
  • papier,
  • arkusze piankowe.

Zadbanie o dodatkowe bezpieczeństwo produktów może zaoszczędzić mnóstwo pieniędzy i czasu. Jednak ważne jest także to, by dobrze dopasowywać rodzaje i funkcje opakowania do konkretnych towarów. Innej ochrony potrzebują np. szklanki, a innej metalowe łańcuchy. Dobór porządnego opakowania pozwala ograniczyć straty finansowe związane z zainwestowaniem w niewłaściwe materiały.

Szczelność

Solidne uszczelnienie opakowania jest równie ważne, jak wysokiej jakości amortyzacja. Jeśli pudełko otworzy się w trakcie podróży, nawet kilka dodatkowych warstw ochronnych nie zrobi już jakiejkolwiek różnicy – produkt i tak zapewne zostanie uszkodzony w mniejszym lub większym stopniu.

Istnieje wiele uszczelniaczy, które skutecznie utrzymają zamknięte opakowanie. Do najpopularniejszych z nich zalicza się folię stretch, która dzięki swojej elastyczności dopasowuje się do większości materiałów, a jednocześnie jest na tyle wytrzymała, że zniesie nawet wymagający transport. Jeśli będzie on wręcz ekstremalny, to warto po prostu nie oszczędzać na kosztach, ponieważ użycie większej ilości słabego szczeliwa nie zapewni bezpieczeństwa produktów – trzeba wybrać materiał, który będzie adekwatny dla danych warunków przewozowych i magazynowych.

Skuteczność i mniejsze koszty

Porządne opakowanie jest w stanie zapewnić maksymalne bezpieczeństwo, a jednocześnie minimalizować ilość zmarnowanego miejsca magazynowego. Warto pamiętać o tym, że nadmiar materiałów prowadzi do dodatkowych kosztów i potencjalnych szkód.

Opakowanie to nie tylko sposób na zabezpieczenie towarów – to także informacja dla klientów, kontrahentów i partnerów biznesowych. Dzięki niej mogą oni dowiedzieć się o tym, jaki jest stosunek firmy do kwestii związanych np. z dbaniem o środowisko czy racjonalnym wykorzystywaniem zasobów. Stosowanie opakowań niskiej jakości będzie jasnym sygnałem, że producent nie dba o potrzeby swoich klientów, z kolei inwestowanie w niepotrzebnie drogie opcje może oznaczać słabe zarządzanie.

Mocne, lekkie opakowania to najlepszy wybór dla większości produktów. Najczęściej tworzone są one z takich materiałów jak tektura falista, wydrążone tworzywa sztuczne i aluminium. Korzystając z tych rozwiązań, można stosować opakowania pochodzące z recyklingu lub projektów wielokrotnego użytku. Ekologiczne alternatywy łańcucha dostaw mogą zaoszczędzić dużo pieniędzy i przyczynić się do budowania pozytywnego wizerunku marki.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami!

Z przyjemnością pomożemy Ci w wyborze właściwego produktu oraz doborze technologii produkcji. Zadzwoń do nas lub napisz. Jesteśmy do Twojej dyspozycji w godzinach 8:00-16:00.