Znaczenie opakowań w przemyśle modowym

Opakowania

Moda dynamicznie się zmienia. To, co było na topie w poprzednim sezonie szybko przechodzi do lamusa. Producenci pracujący w przemyśle modowym muszą cały czas znajdować nowe sposoby, by pozyskać klienta. Oferowany produkt już nie jest najważniejszy. Liczy się cała otoczka związana z daną marką. Zakup danej rzeczy powinien kojarzyć się z czymś wyjątkowym, luksusowym, stworzonym specjalnie dla klienta. Im ciekawsza otoczka wokół produktu, tym lepsze robi on wrażenie na konsumencie.

W dobie mediów społecznościowych najważniejsze jest to jak produkt zostaje podany 

Na mediach społecznościowych użytkownicy codziennie relacjonują swój dzień za pomocą filmów i zdjęć. Co jedli, gdzie byli, z kim i co kupili. Każdy chce, by jego relacja wyróżniała się w tłumie. Jak posiłek to tylko pięknie zaserwowany. Nie można pokazać w internecie zwykłego dania podanego na zwyczajnym talerzu. Liczy się to, jak coś jest zaserwowane, czy wystarczająco dobrze się prezentuje. Ta sama zasada dotyczy robienia zakupów.

Zakupiony przedmiot powinien być pięknie zapakowany. Zwykłe plastikowe opakowanie nie wchodzi w grę. W obecnych czasach lepiej jest pakować wszystko w opakowania kartonowe. Liczy się ekologiczne podejście, dlatego im mniej stosowania opakowań ze sztucznych tworzyw, tym lepiej.

Opakowanie powinno być starannie wykonane. Całość ma prezentować się wyjątkowo, a konsument otwierając paczkę ma czuć się doceniony. Zwykłe pudełko to już za mało. Dlatego opakowanie zakupionego towaru musi być czymś ciekawszym. Użytkownicy mediów społecznościowych chętnie pokazują tak zapakowane zakupy. Odpowiednio podany produkt dobrze prezentuje się w postach i w relacjach.

Opakowanie może być znakiem rozpoznawczym marki 

Najbardziej cenione sklepy i najwięksi producenci są niemal rozpoznawalni po sposobie pakowania zakupów. Takie opakowania mogą służyć jako ozdoba w domu klienta i być znakiem luksusu. Klient sam chętnie pokazuje znajomym takie zakupy, ponieważ czuje się wyjątkowo odbierając towar zapakowany tak starannie.

Opakowanie jest dobrą reklamą

Klient, który zrobił zakupy i pokazuje je innym sam nieświadomie robi reklamę sklepu. Opakowanie, które jest starannie wyselekcjonowane, najlepiej posiadające logo i nazwę sklepu zachęca do zakupów, innych potencjalnych klientów. Odzwierciedla ono stosunek sprzedawcy do osób robiących zakupy w jego sklepie. Najlepiej, jeżeli coś jest w pięknym opakowaniu, przewiązanym sznureczkiem, z liścikiem w środku z krótkim podziękowaniem za zakupy. Wtedy konsument czuje się potraktowany wyjątkowo z szacunkiem. Chętniej zdecyduje się na kolejne zakupy w tym sklepie.

Jaką więc funkcję pełni opakowanie w przemyśle modowym?

Najważniejszą funkcją jest ochrona rzeczy przed zniszczeniem podczas transportu. Wszystko musi być zabezpieczone w taki sposób, by klient otrzymał zakupiony towar w nienagannym stanie. Najlepiej, jeżeli samo opakowanie również przetrwa w niezmienionym stanie trudy podróży. Wtedy przyniesie z sobą dodatkowe pozytywne doznania. Otwierając starannie wykonane pudełko klient poczuje dreszczyk emocji związany z oczekiwaniem na ujrzenie swojej wymarzonej rzeczy.

Opakowanie pełni również funkcję reklamy. Z widocznym logo pokazane przez klienta innym osobą może zachęcić ich do zakupu. Kolejną rolą opakowania jest możliwość użycia go do ewentualnego zwrotu towaru do sklepu. Odebrana paczka powinna być przede wszystkim ekologiczna. Wykonana z innych materiałów niż plastik. Wiele osób zwraca na to szczególną uwagę, a wykonanie w ten sposób nie generuje niepotrzebnych śmieci.

Obecnie opakowania w przemyśle odgrywają ogromną rolę. Producenci muszą na każdym kroku starać się zadowolić klienta. Sprawić by poczuł się traktowany jak najlepiej. Ma być i czuć się wyjątkowy i najważniejszy dla obsługującego go sprzedawcy.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami!

Z przyjemnością pomożemy Ci w wyborze właściwego produktu oraz doborze technologii produkcji. Zadzwoń do nas lub napisz. Jesteśmy do Twojej dyspozycji w godzinach 8:00-16:00.