Zadzwoń do nas +48 693 828 406 [email protected]

Ekologiczne rozwiązania w pakowaniu – wypróbuj to w swojej firmie

Opakowania i obwoluty

Ekologia staje się coraz popularniejsza. Fakt ten nie wynika tylko z mody na dbanie o środowisko, ale również z konieczności. Wiele osób, ale również i firm zauważą potrzebę troski o przyrodę. Wciąż widzimy trend, który promuje bycie eko. Daje się to zauważyć również w branży pakowania produktów.      

Bycie eko to przyszłość

Przyszłość to ekologia. Unia Europejska, jak i wiele krajów spoza niej, wprowadza odpowiednie dyrektywy dbania o środowisko. Nie inaczej jest w naszym kraju. W 2021 roku weszła w życie tzw. dyrektywa plastikowa, jednak jest to dopiero początek drogi do ekologicznego przemysłu. Do tego dochodzi ogromny rozwój, szczególnie ostatnimi czasy w branży handlu internetowego. Czy możliwe jest pogodzenie ekologii z prężnie rozwijającym się sektorem e-commerce? Tak!        

Rozwijając się w e-handlu trzeba robić to świadomie

Prowadzisz firmę, działasz w sektorze e-commerce? Pamiętaj o tym, że nawet jeśli nie teraz – to wkrótce będzie trzeba dostosować się do wszelkich przepisów i norm. Będziesz musiał zadbać o rozwiązania ekologiczne w swojej firmie. Ustawa plastikowa nie wpływa jeszcze tak bardzo na sprzedawców internetowych. Chyba, że dołączali do swoich wysyłek plastikowe sztućce lub inne plastikowe akcesoria, lub styropian – to właśnie tych towarów dotyczą przepisy. To nie koniec zmian. Przepisy związane z ekologią będą coraz bardziej szły do przodu. Wkrótce mają pojawić się ustawy, które zmuszą producentów do myślenia o recyklingu już na etapie projektowania i produkcji.

Z każdym kolejnym rokiem możemy spodziewać się kolejnych zmian w przepisach, które bardziej wymuszą na nas dbanie o środowisko. Szczególnie sprzedawcy e-commerce muszą tworzyć swoje produkty bardziej świadomie. Szczególnie ważne będzie to dla sprzedawców, którzy wysyłają swoje towary bezpośrednio do klientów indywidualnych – w końcu wtedy każdy produkt zazwyczaj trzeba pakować oddzielnie. To oznacza, że jako sprzedawca internetowy będziesz musiał użyć o wiele więcej materiałów, a w tym przede wszystkim plastiku. Do tego musimy pamiętać, że często w tego rodzaju handlu dochodzi do zwrotów. Mówi się, że jest to nawet około 30% wysyłanych produktów. To oznacza, że prędzej czy później towar będzie trzeba znowu zapakować, a co za tym idzie – wykorzystać jeszcze więcej materiałów nieekologicznych.                                                     

Jak przystosować się do ekologii, jednocześnie wychodząc na swoje?

Działanie z duchem ekologii jest obecnie dość kosztowne. Co za tym idzie, szczególnie mali sprzedawcy mogą mieć dość duży problem, aby zachować zyski. Jednak zanim zaczniemy pakować wszystko w ekologiczne i wyszukane opakowania, można pomyśleć o tym, aby zmienić obecne nawyki pakowania i same opakowania. Folia bąbelkowa czy rękawy z powietrzem oraz  inne wypełniacze, które często pomagają nam zabezpieczać dany produkt mogą zostać zastąpione materiałami ekologicznymi.

Nie chodzi o to, aby całkowicie i nagle zrezygnować z plastiku. Wszystkie produkty, które nie są takie delikatne, jak na przykład książki, solidne zabawki, kosmetyki, które nie są w szklanych opakowaniach, czy ubrania, są rzeczami, do których wystarczy zwykły karton. Samo pudełko nie potrzebuje zazwyczaj dodatkowych warstw foliowych. Dalej możemy zamienić typową taśmę klejącą na papierową – specjalną do paczek.

Taśma ma też zaletę, że nie musimy jej usuwać pakując produkt ponownie. Jeśli natomiast potrzebne jest wypełnienie paczki w celu zabezpieczenia towaru, to możemy do tego wykorzystać stare resztki innych opakowań, gazety czy po prostu ścinki papierów. Dzięki temu ponownie wykorzystujemy zużyte już materiały. Od razu idziemy z duchem ekologii i powoli możemy przystosowywać się do nowych przepisów i oczekiwań nowoczesnych konsumentów – nie tracąc na tym dochodów, a czasem nawet je zwiększając.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami!

Z przyjemnością pomożemy Ci w wyborze właściwego produktu oraz doborze technologii produkcji. Zadzwoń do nas lub napisz. Jesteśmy do Twojej dyspozycji w godzinach 8:00-16:00.