Rodzaje wszywek – które będą najlepsze dla Twojego produktu?

WSZYWKI ODZIEŻOWE

Chociaż niekiedy może się wydawać, że niepozorny kawałek materiału nie niesie ze sobą większych wartości, to metki i wszywki mają niebagatelne znaczenie w branży odzieżowej. Dzięki nim nie tylko przekazuje się informacje dotyczące konkretnego produktu, ale również można odznaczyć go spośród innych podobnych towarów. Istnieje wiele rodzajów wszywek, które różnią się między sobą ceną, wykonaniem i funkcjami. Na które z nich warto zwrócić szczególną uwagę?

Czym są wszywki i metki?

Etykieta marki to zwykle mały kawałek materiału przedstawiający informacje o produkcie i sposobach jego pielęgnacji. Standardowe rozmiary metek wahają się od 20 mm do 70 mm. Im bardziej skomplikowany jest projekt, tym większa musi być etykieta, a to z kolei potęguje koszty produkcji.

Niestandardowe etykiety nadają produktowi wyraźną tożsamość, która odróżnia go od innych produktów dostępnych na rynku. Wszywki odzieżowe mogą być używane do wyświetlania logo również na zewnętrznej stronie ubrania, co niejednokrotnie stanowi ważny dekoracyjny element.

 

Rodzaje wszywek

Zrozumienie różnych rodzajów etykiet jest ważne, aby wybrać najlepszą opcję dla swojego produktu. Istotną kwestią, o której należy pamiętać, jest stopień skomplikowania projektu. Na niektórych metkach nie da się umieścić zbyt wielu szczegółów, z kolei inne mogą źle prezentować się przy konkretnych typach ubioru.

Najpopularniejsze opcje metek i wszywek obejmują:

✔️ Wszywki żakardowe

Metki tkane to najpopularniejszy rodzaj etykiet stosowanych do odzieży ze względu na zastosowaną cienką nić, która pozwala na umieszczenie większej ilości szczegółów – zarówno napisy, jak i wzory są na takich wszywkach bardzo wyraźne. Metki tkane powinny być bardzo gęste i zawierać dobrej jakości przędzę. Są bardzo często stosowane w odzieży ekskluzywnej ze względu na swoją wysoką jakość.

✔️ Wszywki drukowane

Drukowane etykiety są najczęściej umieszczane na wewnętrznej stronie odzieży. Przeważnie zapełnione są instrukcjami dotyczącymi pielęgnacji lub danymi odnośnie specyfikacji odzieży. Stanowią one tańszą opcję, jednak nie wyglądają one tak atrakcyjnie, jak metki tkane. Wszywki drukowane mogą być tworzone metodą:

  • termotransferu,
  • hot-stampingu,

✔️ Etykiety wytłaczane

Etykiety prasowane na gorąco powodują najmniejsze tarcie między materiałem a skórą, co czyni je najpopularniejszym wyborem dla odzieży sportowej. Głównym problemem, który pojawia się w przypadku tego rozwiązania, jest to, że nadruk może z czasem tracić na intensywności.

✔️ Zawieszki

Przywieszki nie są przymocowane bezpośrednio do odzieży, a zwisają ze sznurka i przedstawiają informacje takie jak cena czy instrukcje o pielęgnacji. Są zwykle większe niż etykiety dołączane do produktu, dlatego mogą zawierać bardziej szczegółowe dane. Przywieszki są tym, czego w pierwszej kolejności klient będzie szukał podczas zakupów.

Kiedy warto korzystać z określonego rodzaju wszywek?

Najdroższa opcja – wszywki żakardowe, wykazują największą liczbę korzyści. Przede wszystkim charakteryzują się one niezwykłą trwałością, a kolor na nich nie blaknie z biegiem czasu. Metki te pozwalają także zachować oryginalny projekt, jednocześnie dodając kolejną warstwę tekstury i tworząc wyjątkowe wykończenie, którego nie można osiągnąć za pomocą innych materiałów. Dodatkowo sprawiają, że produkty wyglądają ekskluzywnie, a tym samym wzrasta ich wartość.

Wszywki drukowane są dobrym rozwiązaniem dla większości produktów – sprawdzają się zarówno w przypadku droższych, jak i wyjątkowo tanich marek. Z łatwością można je schować po wewnętrznej stronie odzieży, dzięki czemu są widoczne tylko dla właściciela. Zapewniają także wystarczającą ilość miejsca do tego, by zawrzeć na nich wszystkie najbardziej informacje.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami!

Z przyjemnością pomożemy Ci w wyborze właściwego produktu oraz doborze technologii produkcji. Zadzwoń do nas lub napisz. Jesteśmy do Twojej dyspozycji w godzinach 8:00-16:00.