Katalogi firmowe – Jak je przygotować?

Lagraf Partners

Nie da się ukryć, że prowadzenie własnej firmy jest ogromnym wyzwaniem. Na sam sukces firmy składa się wiele czynników i elementów, o których musi pamiętać właściciel i o które musi on odpowiednio zadbać. Zwykle najważniejszą rzeczą jest odpowiednie przygotowanie i przeprowadzenie działań marketingowych, które mają za zadanie sprawić, iż marka stanie się rozpoznawalna na rynku i zakorzeni się w świadomości klientów. Form reklamy jest całe mnóstwo, jednak wciąż najpopularniejsze jest przygotowywanie katalogów firmowych. To właśnie dzięki nim możliwe jest zaprezentowanie oferty przedsiębiorstwa, a także przybliżenie klientom tego, czym aktualnie zajmuje się firma. Co więcej, dzięki katalogom firmowym zwiększają się szanse na pozyskanie nowych klientów. Sprawdzają się one świetnie podczas wielu okazji, jednak jak je poprawnie przygotować?

Katalogi firmowe – od czego zacząć przygotowywanie?

Katalogi firmowe to swoiste przedstawienie firmy, a także tego, czym się ona aktualnie zajmuje. Przygotowanie powinno być więc rozpoczętego od nakreślenia pomysłu i zdecydowania się na to, co ma się znajdować w owych katalogach. Może niezbędne są grafiki? Jaka treść powinna dominować? Jak odpowiednio rozmieścić elementy?

Kolejno należy wziąć pod uwagę metodę i rodzaj druku. Istotny jest również dobór odpowiedniego papieru, a co więcej wybór odpowiedniego studia graficznego i drukarni. Warto postawić na specjalistów z odpowiednim doświadczeniem. Doradzą oni w kwestiach technicznych, a także pomogą w przygotowaniu większości materiałów. Jeśli został już ustalony wstępny plan, warto skoncentrować się na detalach, jakimi są treść i wygląd.

To właśnie oprawa graficzna, w dużej mierze decyduje o sukcesie katalogu, podobnie jak treść, która ma poinformować klienta o ofercie firmy. Co najważniejsze oba te elementy, mają zachęcić go do skorzystania z usług przedsiębiorstwa. W pierwszej kolejności więc należy zrezygnować ze zbyt wyszukanego i eksperckiego języka, na rzecz prostoty i czytelności. Odbiorca nie jest fachowcem w danym zakresie, więc katalog firmowy powinien mu umożliwić dokładne zrozumienie specyfiki naszego przedsiębiorstwa. Zrezygnujmy także ze zbyt długich i jednolitych bloków treści. O wiele lepiej sprawdzą się krótki i czytelne komunikaty, które dodatkowo zostaną okraszone sugestywnym przekazem. Jeśli w katalogu firmowym zamieszczamy konkretne produkty, nie można zapomnieć o ich krótkim opisie, a także o podaniu ceny. Istotne jest również zawarcie danych kontaktowych firmy.

Następnie warto skupić się na wyglądzie katalogu- czyli jego oprawie graficznej. Kwestie estetyczne, takie jak np. jakość zamieszczonych zdjęć, nie powinny wzbudzać żadnych wątpliwości. W tym celu niezbędne jest skorzystanie z pomocy dobrego grafika, który szybko i skutecznie zrealizuje projekt według naszych wytycznych. Dobierzmy także odpowiednią kolorystykę, która będzie nawiązywać do braw dominujących w logo naszej firmy. Pamiętajmy, że zbyt dynamiczne, jak i zbyt statyczne kolory, mogą znacznie utrudnić odbiór naszego katalogu i zniechęcić klienta do jego przejrzenia.

Dlaczego warto reklamować się za pomocą katalogów firmowych?

Katalogi firmowe mogą być świetnym wsparciem innych działań marketingowych nawet w przypadku, kiedy firma decyduje się wprowadzić na rynek nowego produktu. Sprawdzą się one świetnie także, kiedy przedsiębiorstwo będzie uczestniczyć w różnego rodzaju targach i wystawach.

W obu tych przypadkach warto pochwalić się usługami i zaprezentować je szerszemu gronu odbiorców. Co więcej, jeśli nasze katalogi firmowe wzbudzą zainteresowanie, można liczyć na zdobycie nowych kontaktów i rozbudowanie już istniejącej ich sieci. W efekcie może to zaowocować nowymi kontraktami biznesowymi czy nawiązaniem istotnej współpracy. Każde przedsiębiorstwo powinno więc wykorzystywać wszystkie możliwości na dotarcie do potencjalnego klienta, a katalogi firmowe, są właśnie jedną z nich.

Szukasz dobrej reklamy i materiałów graficznych? Sprawdź ofertę studia graficznego Lagraf: https://lagraf.com.pl/studio-graficzne/.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami!

Z przyjemnością pomożemy Ci w wyborze właściwego produktu oraz doborze technologii produkcji. Zadzwoń do nas lub napisz. Jesteśmy do Twojej dyspozycji w godzinach 8:00-16:00.