Jakie materiały reklamowe wybrać?

Lagraf Partners

Reklamowanie firmy nie sprowadza się tylko do wykupywania miejsca antenowego na popularnych kanałach telewizyjnych. Aby firma mogła się rozwijać i zapadać przyszłym klientom w pamięć, warto zainwestować w kilka gadżetów oraz materiałów reklamowych. Część z nich to przedmioty fizyczne, a inne skupiają się na przestrzeni cyfrowej, ale każdy jest ważny. Odpowiednie dobranie ich do prowadzonej działalności może przełożyć się w dużej mierze na liczbę zainteresowanych usługami albo towarami.               

Gadżety reklamowe, o które warto zadbać                     

Gadżety to wszystko to, co można podarować swojemu klientowi. Jednymi z najpopularniejszych z nich są wizytówki, które powinien posiadać każdy przedsiębiorca. Wydrukowane na grubym kartoniku, w minimalistycznym stylu świadczą o profesjonalizmie i poważnym podejściu do prowadzenia swojego biznesu. To najlepszy sposób na szybkie przekazanie zainteresowanemu klientowi danych kontaktowych. Do tego wręczenie wizytówki znacznie utrudnia mu wymiganie się z ewentualnego spotkania.

Ulotki papierowe wciąż są na topie! Spotykamy je niemal wszędzie. Nic dziwnego, to nadal świetna forma reklamy, który daje szybki i wyraźny przekaz. Dobrze jest je mieć w swoim biurze i przygotować je w taki sposób, żeby klient czuł potrzebę sięgnięcia po nie. Sprawdzą się w przypadku biur turystycznych, lokali gastronomicznych czy branży związanych z projektowaniem. W przypadku tych ostatnich ulotka może pełnić funkcję mini portfolio.

Broszury reklamowe tego typu powinny znaleźć się w miejscu łatwo dostępnym dla klienta, żeby mógł się z nimi zapoznać, kiedy będzie na kogoś czekał albo zainteresuje go oferta przestawiona wcześniej.                                        

Inne materiały promocyjne – dostosuj je do swojej branży

Jakie materiały reklamowe jeszcze możesz wykorzystać? Jest jeszcze cała grupa rzeczy, na które można nadrukować logo swojej firmy. To przeważnie długopisy, kubki albo koszulki. Sprawdzają się, jeśli ktoś chce wyposażyć swoje biuro albo ubrać pracowników w charakterystyczne stroje kojarzące się klientom z danym przedsiębiorstwem. Inaczej może być, kiedy są one skierowane do konsumenta.          

 Najlepiej postawić na takie drobiazgi, które mogą się przydać. Dobrze jest móc wręczyć klientowi długopis, kiedy ten nie ma czym się podpisać albo jak zapisać numeru telefony. Lepiej nie stawiać na darmowe gadżety w pojemniku przy wejściu albo kubki dawane przy każdej zawartej transakcji, bo raczej nie zostaną one potraktowane z szacunkiem.

Gdzie warto działać w internecie?

Strona internetowa to podstawa i znaczna firmy z większości branży koniecznie powinny postawić na prowadzenie swojej witryny. Nie jest to jednak proste zadanie, którym powinna zająć się profesjonalna firma. Nie wystarczy postawić strony i zostawić jej samej sobie. Jeśli przez długi czas nie będzie aktualizowana, potencjalny klient, który ją znajdzie, nie będzie zachęcony. Strona ma również służyć pozycjonowaniu się w wyszukiwarkach. Żeby ta funkcja działała poprawnie, cały czas muszą pojawiać się na niej nowe treści. Firma posiadająca stronę internetową musi zwracać uwagę na to, jak wygląda ona dla odbiorcy z zewnątrz.

Profil marki na social mediach to doskonały pomysł na zaistnienie w świadomości młodych klientów, którzy dopiero wchodzą na rynek. Jest jednak jeden haczyk, posty trzeba publikować regularnie, najlepiej kilka razu w tygodniu. Profil, na którym do wielu miesięcy nic się nie pojawiło, nie wzbudza zaufania, szczególnie wśród społeczności dobrze zaznajomionych z Instagramem czy Facebookiem. Często firmy zatrudniają osobę, której jedynym obowiązkiem jest zajmowanie się mediami społecznościowymi.

Szukasz dobrej reklamy i materiałów graficznych? Sprawdź ofertę naszego studia graficznego: https://lagraf.com.pl/studio-graficzne/.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami!

Z przyjemnością pomożemy Ci w wyborze właściwego produktu oraz doborze technologii produkcji. Zadzwoń do nas lub napisz. Jesteśmy do Twojej dyspozycji w godzinach 8:00-16:00.