Jak klasyfikujemy etykiety samoprzylepne?
Lagraf Partners
Nazywane potocznie nalepkami, etykiety samoprzylepne są wykorzystywane niemal w każdej branży i dziedzinie, jednak najczęściej bardzo często używane są jako po prostu produkt biurowy. Mają ogromne zastosowanie. Etykiety umożliwiają przekazanie ważnej informacji np. na pudełku, czy butelce. Mają również zadanie ostrzegawcze. Dzięki takim akcesoriom zaoszczędzimy dużo czasu, a nasza praca będzie szybsza niż kiedykolwiek. Jako że są powszechne i uniwersalne pasują do większości drukarek atramentowych oraz laserowych. Co to są etykiety samoprzylepne? Ja je klasyfikujemy?
Jak klasyfikujemy etykiety samoprzylepne?
Z etykiet samoprzylepnych bardzo łatwo się również korzysta, a ich warstwa kleju umożliwia trwałe przyłączenie np. do pudełka czy płyt CD. Taki produkt może występować w różnych kształtach, formatach oraz może być tworzony z różnych materiałów, co wiąże się z jego funkcjonalnością.
Rynek sprzedaży ma w swojej ofercie kilka rodzajów etykiet samoprzylepnych. Wyróżniamy:
✅ Etykiety papierowe – znane również jako etykiety termo transferowe. Jest to propozycja najbardziej ekonomiczna ze względu na materiał, a także proces produkcji. Charakteryzują się ogromną trwałością i wytrzymałością, dzięki czemu są nieścieralne. Etykiety te można stosować w różnych warunkach atmosferycznych np. dużej wilgotności, a także na zewnątrz, jak i wewnątrz budynków. Na rynku dostępne są jako białe lub kolorowe. Występują również w wersji matowej, półbłyszczącej i błyszczącej, a drukowane są w różnych rozmiarach.
Popularnie możemy je znaleźć z klejem standardowym, a dostępne są również z mocnym lub słabym. Doskonale sprawdzają się jako nalepki informacyjne oraz marketingowe. Wykorzystywane są m.in. w przemyśle spożywczym, tekstylnym, elektronicznym oraz logistycznym. Takie etykiety często zawierają kod kreskowy.
✅ Etykiety foliowe – idealnie się sprawdzają w miejscach narażonych na wysoką wilgotność, brud czy też kurz. Są niezwykle wytrzymałe i trwałe, dzięki czemu są najbardziej odporne na szkodliwe warunki i czynniki, a co za tym idzie mają sporo zastosowań. Dzięki specjalnej, odpornej folii, z której są stworzone znajdą zastosowanie w artykułach reklamowych, w branży kosmetycznej, przemysłowej, samochodowej, tekstylnej i spożywczej. Idealne dla nietypowego oraz rzadko występującego podłoża na przykład szkła. Takie nalepki drukowane są przede wszystkim na folii poliestrowej, polietylenowej oraz folii typu VOID, co pozwala na wyraźne nadruki. Popularne są w wersji białej lub transparentnej. Dostępne jako matowe, perłowe, z klejami do trudnych powierzchni oraz z klejem odlepnym.
✅ Etykiety typu peel-off są znane także jako etykiety wielostronne lub peel and read. Znakomicie sprawdzają się w branży kosmetycznej oraz farmaceutycznej, czyli tam, gdzie miejsce na etykietę jest ograniczone a ilość znaków i informacji do przekazania jest spora. Dzięki tym etykietom mamy możliwość odklejania i ponownego przyklejania kolejnych warstw, które mogą być drukowane zarówno na papierze, jak i na folii.
✅ Etykiety booklet – zwane jako broszura. Odgrywają rolę etykiety, jak i ulotki w jednym. Występują na wszystkich rodzajach opakowań, w tym na trudnych kształtach np. kulistych i walcowych oraz ciasnych przestrzeniach. Sprawdzają się w branży chemicznej i przemysłowej. Ich rodzaj zależny jest przede wszystkim od kształtu powierzchni.
Etykiety samoprzylepne Braille – Wydrukowana w dowolnej technice, dzięki występowaniu wypustek daje możliwość odczytywania informacji przez osoby z wadami wzroku. Zastosowanie tej etykiety sprawdza się przede wszystkim w branży farmaceutycznej (wg Rozporządzenia Ministra Zdrowia z 20 lutego 2009 roku etykiety produktów farmaceutycznych muszą zawierać napisy w języku Braille’a) oraz kosmetycznej. Wykonywanie oznaczeń wiąże się z niesamowitą precyzją operatora.
Masz pytania? Skontaktuj się z nami!
Z przyjemnością pomożemy Ci w wyborze właściwego produktu oraz doborze technologii produkcji. Zadzwoń do nas lub napisz. Jesteśmy do Twojej dyspozycji w godzinach 8:00-16:00.