Dobrze spakowana paczka do wysyłki w sklepie internetowym – dlaczego to takie ważne?

Lagraf Partners

Sprzedaż w sklepie internetowym to dopiero połowa sukcesu – klient zawsze ma prawo zwrócić towar, jeśli ten nie będzie zgodny z jego oczekiwaniami lub dotrze uszkodzony. Bardzo ważne jest więc to, aby tak zapakować produkt, by trafił on do odbiorcy w idealnym stanie. Dzięki prostym wytycznym możesz poprawić jakość swojego pakowania, a tym samym zadbać o wrażenia klientów, by chcieli napisać pozytywną recenzję, kupić więcej produktów lub polecić Cię swoim znajomym.

Czynniki ryzyka związane z wysyłką towarów

Nawet zakładając, że firma kurierska będzie obchodzić się z przesyłką bardzo ostrożnie, istnieje ryzyko, że jej zawartość może nie przetrwać transportu.

5 czynników ryzyka, które należy wziąć pod uwagę przy wysyłce paczek:

  • Upadki i uderzenia

Opakowania muszą być wytrzymałe i odporne na upadek z wysokości na betonową podłogę. Pomiędzy opakowaniem a towarem należy umieścić warstwę miękkiego materiału, który będzie działał jak poduszka powietrzna.

  • Kompresja

Opakowania muszą być odporne na nacisk z góry i z boków podczas przemieszczania towarów.

  • Wibracje

Przenośniki taśmowe, ruchy ciężarówek i samolotów powodują wibracje zawartości przesyłek, co prowadzi do otwierania puszek, luzowania śrub, odklejania się elementów, odrywania się krawędzi i zamieniania się miękkiego materiału w pył.

  • Zmiany temperatury

Zmiana położenia geograficznego i kilka rodzajów transportu oznacza gwałtowne wahania temperatury. Może to mieć wpływ na skład chemiczny, kształt i inne właściwości produktu.

  • Wilgotność

Ponieważ pudełka do pakowania pochłaniają wilgoć, może to osłabić ich wytrzymałość, a także spowodować skraplanie się pary wodnej wewnątrz. Jeśli produkt może ulec uszkodzeniu w wyniku zmian wilgotności, ciśnienia lub temperatury, należy wybrać metodę wysyłki, która tego uniknie, np. przesyłkę lądową zamiast lotniczej.

Wymagania stawiane przez pocztę i kurierów

Jeśli zapakujesz przedmiot, nie znając zasad wysyłki obowiązujących na poczcie lub u firmy kurierskiej, nie zostanie on przyjęty. Dlatego należy wcześniej wybrać opakowanie zgodnie z obowiązującymi wymaganiami.

Standardowe materiały opakowaniowe można kupić w urzędach pocztowych, ale nie są one obowiązkowe. Pracownik nie ma prawa odmówić przyjęcia przesyłki, nawet jeśli zabezpieczona jest ona przeróżnymi materiałami. Nie ma znaczenia, gdzie zostało zakupione opakowanie, o ile spełnia ono wymagania pocztowe lub kurierskie.

Bezpieczeństwo i integralność opakowania

Przesyłka musi być bezpieczna dla innych paczek oraz dla mienia urzędu pocztowego lub firmy kurierskiej. Płyny należy przesyłać w szczelnie zamkniętych pojemnikach z hermetyczną pokrywką, zapakowane w pudełko lub torbę z napisem „Ostrożnie”. Można też do tego celu stworzyć własne etykiety samoprzylepne.

Opakowanie musi chronić integralność zawartości wewnętrznej oraz być wolne od wad i uszkodzeń. Powinno zabezpieczać zawartość paczki nie tylko przed uszkodzeniem, ale także przed dostępem osób nieupoważnionych.

Wskazówki dotyczące autoprezentacji za pomocą opakowania produktu

Sprzedając towary w na własnej stronie sklepowej lub na marketplace, tworzysz swoją markę. A jeśli Twoja misja nie ogranicza się do pojedynczej transakcji i planujesz zbudować dochodowy sklep oraz aktywnie rozwijać swoją działalność, to opakowanie przedmiotu jest szczególnie ważne.

Produkt zaczyna się lubić (lub nie) od opakowania, a jeśli spełnia on oczekiwania klienta, istnieje duża szansa, że napisze on o Tobie dobrą opinię lub dokona ponownego zakupu.

Badanie przeprowadzone przez firmy od marketingu wykazało, że:

  • 52% kupujących planuje ponowne zakupy u sprzedawcy, który wysłał paczkę w opakowaniu premium;
  • Ponad 90% kupujących przyznało się do ponownego wykorzystania materiałów opakowaniowych;
  • 74% osób w wieku poniżej 25 lat udostępnia znajomym zdjęcia opakowań produktów dostarczonych ze sklepów internetowych;
  • Około 40% ankietowanych stwierdziło, że przynajmniej raz udostępniło zdjęcie dostarczonego produktu w mediach społecznościowych, jeśli spodobał im się wygląd opakowania.

Oczywiście nie należy zapominać o rentowności. Czasami dostarczenie nienagannie zaprojektowanej paczki może się nie opłacać. Twoim celem jest zapewnienie, że dzięki zminimalizowaniu ryzyka uszkodzenia produktu klienci będą zadowoleni z zakupu, ale bez ponoszenia z Twojej strony absurdalnie wysokich kosztów dostawy.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami!

Z przyjemnością pomożemy Ci w wyborze właściwego produktu oraz doborze technologii produkcji. Zadzwoń do nas lub napisz. Jesteśmy do Twojej dyspozycji w godzinach 8:00-16:00.