Zadzwoń do nas +48 693 828 406 [email protected]

Dlaczego warto zainwestować w spójną identyfikację wizualną?

Studio graficzne Wrocław

Wśród wielu czynników sukcesu firmy duże znaczenie mają elementy wizualne. To jest to, co klient widzi w kontakcie z firmą, czyli np. kolory strony internetowej. Stworzenie identyfikacji wizualnej to ważne zadanie marketingowe i duże wsparcie dla firmy. By to działanie miało swoją moc, musi być zachowana spójność elementów wizualnych.

Czemu służy identyfikacja wizualna?

O identyfikację wizualną warto zatroszczyć się już na początku działalności. Jeśli nie została ona wypracowana, to warto to zrobić jak najszybciej. Firma i jej produkty muszą przyciągać uwagę, czyli wyróżniać się od innych. Zyskuje się to np. dzięki kolorom i dzięki wyróżniającym się opakowaniom. Identyfikacja wizualna zwiększa rozpoznawalność firmy i zainteresowanie jej produktami. Pomaga w budowie wizerunku i wzbudza dobre skojarzenia. W kontakcie z produktami firmy i jej reklamą ważne jest dobre wrażenie. Jeśli działa ona np. w branży spożywczej, to warta zaakcentowania może być świeżość lub naturalność produktów. To zachęci do zakupu.

Inwestując w identyfikację wizualną, promuje się markę i dba o dobrą sprzedaż. Tworząc ją, zwraca się uwagę na różne elementy wizualne. To przede wszystkim charakterystyczna kolorystyka, grafika, krój i wielkość czcionek. Zadbać trzeba o wygląd opakowań. Ważne są materiały reklamowe i to jak wygląda strona internetowa.

Dlaczego ważna jest spójność elementów wizualnych?

By elementy wizualne mogły oddziaływać, musi być zachowana jednolitość. Jeśli jest ustalona typowa dla firmy kolorystyka, to powinna pojawiać się ona np. na stronie internetowej i na folderach reklamowych. Ciekawa czcionka czy jakiś element graficzny mogą znajdować się na opakowaniach i na różnych materiałach reklamowych. Dotyczy to też gadżetów, czyli np. firmowych kalendarzy.

Jeśli zachowana jest spójność, to zwiększa to siłę oddziaływania. Firma staje się bardziej rozpoznawalna. Dotyczy to także jej produktów. Są różne, ale wszystkie powinny mieć opakowania, które od razu można skojarzyć z tą firmą. Ktoś, kto już zna je i ceni, od razu sięgnie po taki produkt. Ktoś, kto nie zna, może zostać zachęcony przyjemnym i ciekawym wyglądem opakowania. System identyfikacji ma wzbudzać pewne skojarzenia. Spójność sprawia, że nie tylko nie ma sprzeczności, ale jeszcze moc przekazu się wzmacnia.

Stworzenie spójnej identyfikacji wizualnej to trochę czasu i kosztów, ale jest to bardzo ważne. Później np. przy wprowadzaniu nowego produktu na rynek bazuje się już na tym, co stworzono. Gdy nie ma spójności, pojawia się chaos, czyli działanie marketingowe znacznie się osłabia. Może to też robić złe wrażenie, braku profesjonalizmu. Dzięki temu, że zadba się o spójność elementów wizualnych:

  • buduje się wizerunek firmy,
  • zwiększa się rozpoznawalność jej produktów,
  • jest silniejszy przekaz reklamowy,
  • jest wrażenie większego profesjonalizmu.

Jak tworzy się system identyfikacji?

Tworzenie systemu identyfikacji wizualnej rozpoczyna się od przyjrzenia się firmie. Trzeba uwzględnić branżę, specyfikę firmy oraz wartości, do jakich chce się ona odwoływać. Ważne jest, jakie ma produkty w ofercie i jaki chce mieć wizerunek. System identyfikacji wizualnej ma nawiązywać do specyfiki działalności i zachęcająco przedstawiać firmę i jej produkty. Duże znaczenie ma unikalność tego systemu. Elementy wizualne muszą odróżniać firmę od innych. Wybierając kolory czy inne elementy graficzne, stawia się też na wyrazistość. Trzeba przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta.

Stworzenie spójnego systemu identyfikacji wizualnej to pierwszy krok. Konieczne jeszcze jest wydrukowanie materiałów reklamowych, wykonanie opakowań i inne podobne prace. Musi być zrobiona strona internetowa. Można wybrać firmę, która oferuje usługi kompleksowe. Tak działa Lagraf Partners. Korzystne jest, aby w jednym miejscu zlecić i identyfikację wizualną, i wytworzenie na jej bazie opakowań czy folderów.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami!

Z przyjemnością pomożemy Ci w wyborze właściwego produktu oraz doborze technologii produkcji. Zadzwoń do nas lub napisz. Jesteśmy do Twojej dyspozycji w godzinach 8:00-16:00.