Dlaczego warto mieć stronę internetową swojej firmy?

Lagraf Partners

Od pewnego czasu można spotkać się ze stwierdzeniem, że jeżeli nie ma czegoś w internecie, to nie istnieje. W wielu aspektach da się z tym powiedzeniem polemizować, jednak nie w przypadku firmy. Obecnie sieć jest głównym źródłem informacji dla Twoich klientów (także potencjalnych) i kontrahentów. Jeżeli wciąż myślisz, że posiadanie własnej strony internetowej nie jest istotnym elementem prowadzenia działalności, to zobacz, dlaczego warto w nią zainwestować.

Zwiększenie rozpoznawalności i wiarygodności

Otworzyłeś nową działalność i nie masz klientów? Prowadzisz firmę, ale trafiają do Ciebie tylko stali bywalcy? Zastanawiasz się, dlaczego tak się dzieje? Jeżeli nie posiadasz swojej strony internetowej, to prawdopodobnie właśnie to jest powodem stagnacji. Typowy nabywca szuka ofert i okazji w wyszukiwarce (ogranicza się zazwyczaj do kilku pierwszych wyświetlonych pozycji) i kieruje swoje kroki do przedsiębiorcy z najatrakcyjniejszą ofertą widoczną w internecie. Nawet jeżeli Twoje wyroby są lepszej jakości lub mają niższe ceny, przeciętny użytkownik się o tym nie dowie.

Pierwszy i najważniejszy atut posiadania strony, to fakt, że ludzie w ogóle dowiedzą się o istnieniu Twoich usług lub produktów. 

Niekiedy osoba planująca zakup (zwłaszcza gdy w grę wchodzi kosztowniejszy wydatek), która w jakiś sposób dotarła do Twojej oferty, chciałaby zweryfikować opinie na temat tego towaru lub usługi i porównać je z innymi dostępnymi opcjami. Zawsze w takiej konfrontacji lepiej wypadnie produkt, z którego szczegółową specyfikacją można się zapoznać, a bez rozbudowanej strony umieszczenie takich informacji jest niemożliwe.

Lepsza komunikacja

Teoretycznie wytrwały nabywca, gdy nie znajdzie szukanych treści, może zadzwonić do sprzedawcy i dopytać. Jednak trzeba spojrzeć prawdzie w oczy – tak zachowa się zapewne mniej niż 1% potencjalnych klientów. Dodatkowo najprawdopodobniej danych kontaktowych taki nabywca szukałby właśnie na stronie internetowej. Wprawdzie w wyszukiwarce można znaleźć informacje o przedsiębiorcach na witrynach nieprowadzonych przez nich, ale dane te często nie są aktualizowane i mogą być uznane za mało wiarygodne.

Jeżeli Twój biznes jest lokalny, to strona internetowa pozwoli dotrzeć do niego przyjezdnym – nowym mieszkańcom lub turystom, a być może będzie także pierwszym krokiem do rozwoju w kierunku e-sprzedaży.

Kreowanie wizerunku

Kiedy już Twoja działalność zostanie dostrzeżona przez odbiorców, możesz za pomocą prezentowanych treści wpłynąć na odbiór Twojej firmy. Dzięki temu sam decydujesz, jak chcesz być postrzegany.

Być może jesteś pionierem w swojej dziedzinie? Korzystasz z unikatowych technologii? Prowadzisz rodzinny biznes, funkcjonujący od wielu pokoleń? Używasz tylko ekologicznych produktów? Wszystko, co stanowi dla Twoich klientów wartość dodaną, czym chciałbyś się pochwalić, przekażesz w łatwy sposób na swojej stronie internetowej.

Jeżeli uważasz, że rzeczywiście to się opłaca, ale nie masz na to czasu lub brak Ci umiejętności, to pamiętaj, że na rynku jest mnóstwo firm specjalizujących się w tworzeniu stron internetowych, w tym także w zapełnianiu ich ciekawą i wartościową treścią, napisaną zgodnie z Twoimi wytycznymi.

Zwiększenie skuteczności działań marketingowych

Niezwykle istotne jest to, że własna strona internetowa daje duże możliwości prowadzenia działań marketingowych. Po pierwsze witrynę można wypozycjonować w taki sposób, by pojawiała się w czołówce wyszukiwań, co spowoduje, że dotrze do dużej liczby nowych odbiorców i to nie tylko z rynku lokalnego.

Posiadając bazę klientów, możesz także w prosty sposób informować ich o szczegółach nowych ofert i promocjach, umieszczając szczegóły na stronie i kreując odpowiednie zajawki w social mediach lub wiadomościach e-mail. Jest to także sposób na bieżący kontakt z kontrahentami i podtrzymywanie zainteresowania marką.

Posiadając własną stronę. możesz również reklamować się za pomocą linków sponsorowanych.

Na koniec możesz rozbudować stronę o system CRM, który pozwoli Ci jeszcze lepiej zarządzać kontaktem z klientami. W zależności od wybranego rozwiązania pozwoli on na:

  • automatyzację w wymianie wiadomości (przypominanie o zbliżających się terminach, o konieczności podtrzymania kontaktu),
  • ustalenie, z jakich źródeł klienci dowiadują się o Twojej działalności,
  • określenie, jakie treści na stronie były dla nich najbardziej interesujące.

Strona internetowa poza swoją podstawową funkcją, jaką jest pokazanie klientom, że Twoja działalność istnieje, ma też szereg atutów, pozwalających na przyciąganie nowych odbiorców, ale także na dostosowanie swoich działań do oczekiwań nabywców.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami!

Z przyjemnością pomożemy Ci w wyborze właściwego produktu oraz doborze technologii produkcji. Zadzwoń do nas lub napisz. Jesteśmy do Twojej dyspozycji w godzinach 8:00-16:00.